De zandduinen - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu De zandduinen - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

De zandduinen

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

27 Oktober 2011 | Peru, Lima

Gister 2 uren gewacht totdat zuslief weer uit het gevang kwam. Ze moest eerst een jurk aanmeten en met veel hand en voetenwerk kwam ze binnen. Stempels op haar armen en wat bakken in de zon, maar ze was binnen. Ik moest buiten wachten omdat mannen alleen zaterdag toegang krijgen. De dame in kwestie, Frangeska, bleek een grote dame, 44 en 9 jaar geleden gepakt met 48(!) kilo illigaal spul op weg naar Amsterdam. In totaal heeft ze 15 jaar gekregen, dus op haar 50e kan ze weer terug naar haar 23 kindjes in Amsterdam Osdorp.
s avonds hebben we heerlijk gegeten in een visrestaurant wat John had gevonden in zijn reisgids en het was een groot succes. Aan het einde van het 4-gangenmenu pakte de eigenaar zijn gitaar en ontpopte zich als een ware entertainer. We hebben allerlei liederen (hoog Beatles-gehalte) mee zitten lallen na het nuttigen van een lokaal brouwsel Pisco Sour(oorspronkelijk een poging tot het maken van een nieuwe wijn) en wat biertjes.
Rond 22 uur lagen we in ons mandje want vanochtend ging om 3 uur(!) de wekker.
3.45 uur vertrokken we met de bus richting Paracas waar we rond 8 uur een bootje namen naar de islas Ballestas waar we een hele grote kolonie vogels, pelikanen, pinguins, zeehonden bezochten. Het meurde een uur in de wind en er waren een hele groep werkers bezig 4000 ton stront te verzamelen wat gebruikt wordt als kunstmest. We werden onderweg vergezeld door laagvliegende flamingoos, errug indrukwekkend.
Nu even rust en ws. vanmiddag de duinen in.. wordt vervolgd!!

• 27 Oktober 2011 - 18:45

Henny:

als het goed is moet je een sms je terug gekregen ben er geweest vanavond zal wel midden in de nacht zijn voor jou ik hoop dat ik je niet wakker heb gemaakt groetjes Henny

• 27 Oktober 2011 - 19:00

Wim :

Dirk leuk man dat je dit doet ,moi zit in Twello ik volg je greetz Wim

• 28 Oktober 2011 - 10:23

Michel:

het lijkt of je het erg naar je zin hebt daar spreek je al een beetje spaans?

• 29 Oktober 2011 - 08:50

Casper En Angelique:

Hé die Derk, ben je weer gevlogen...
    geniet er van,wij volgen je wel...

• 07 November 2011 - 08:25

Bart Dekker:

Leuk je verslag zo te lezen nog veel lol en plezier! Groet van Bart 'n zwager van Siemon

• 07 November 2011 - 08:25

Bart Dekker: