Bijna - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Bijna - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Bijna

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

12 November 2011 | Peru, Aguas Calientes

Het is bijna zover. Morgen zullen we onze reismaatjes weer zien. We zijn erg benieuwd hoe de toch verlopen is. De laatste twee (3 met deze dag meegerekend) dagen niks van ze vernomen. Een SMS naar Harry verstuurd en 1 naar Nic, beide zonder antwoord... geen bereik in de bergen.. hoe kan dat nou???? Klacht naar Peruaanse overheid.. dat is toch niet te geloven, wij westerlingen moeten toch overal bereikbaar zijn, 24 uur per 7 dagen in de week.. Zo, das bij deze gezegd.
De medicijnen doen hun werk verbluffend goed en snel. Zo snel als we ziek werden, zo snel lijken we nu weer terug op de been te komen met vandaag als aller- allersnelste.
Gistermiddag hebben we Jan uit zijn bed weten te krijgen om in Pacha Mama een versterkend soepie te gaan eten en een uur of 4 later nogmaals om zowaar een gedeelde pizza en kip met rijstmaal te verorbern, weer in Pacha Mama, terwijl op het plein San Blas (Ramblas maar dan net even anders) live een dans performance werd gegeven die even later helaas door de regen gestaakt moest worden. Regen! Heel de vakantie niet gehad en eenmaal in Cusco aangekomen hebben we voor de tweede keer al regen gehad.

Ik zat me eerder al af te vragen waar de Peruanen (en die gezellige, wollige Alpaca´s en Lama´s en Cavia´s natuurlijk) van moesten leven want het land is aan de kustzijde van de Andes zo dor als ik weet niet wat..
Maar nu we richting Andes gaan is duidelijk te merken dat het klimaat verandert van een dor landklimaat (zeg ik dat goed??) naar een meer tropisch klimaat.
Helemaal nu we midden in de bergen zitten is het echt tropisch geworden inclusief een kolkende rivier.. Tanja had hier wat graag gaan raften durf ik te wedden! (en ik had wat graag meegegaan, toegegeven)

Goed.. echt spannend is het allemaal niet, zeker voor degene die wachten op info over de 4-daagse wandeling naar Machu Picchu... nog even geduld. Morgen zullen we alle verhalen horen en hopelijk heb ik nog tijd voordat we terug gaan naar Cusco, maar anders in Cusco zelf zal ik een berichtje achterlaten... ADIOS!

• 12 November 2011 - 18:02

Henny:

fijn dat je weer beter bent en dat je weer gaat eten wel weer een bewogen reis hoor maandag neem ik alles weer mee naar de middenweg weten ze daar ook weer wat hier is de Goedheilig man weer aangekomen dus wees voorzichtig als jullie thuis komen groetjes uit HHW

• 14 November 2011 - 15:58

Henny:

duurt lang voor je reacties krijgt hoor
    daarom schrijf ik nog maar een keer je had 2 sms jes gehad van moeders zonder tekst?? ze vertelde dat vandaag ze probeerd het wel maar nog niet goed ze krijgt het wel door hoor reken daar maar op Donderdag staat de snert klaar hoor een goede rerug reis Groetjes Henny