Laatste dag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

15 November 2011 | Peru, Cuzco

Aan alles komt een end en zo ook aan deze vakantie.
Vanmiddag vliegen we om 14:30 naar Lima, morgenavond staan we rond 18:30 weer op Schiphol.

De ontmoeting op Machu Piccho was er een van hartelijke groeten, knuffels, zoenen en het aanhoren van alle ontberingen en hoogtepunten.
Als eerste kwam ik Tanja tegen, ik had beloofd dat we gingen zoenen, dus... een man een man... verder kwamen de gezichten in beeld van een harige Harry, Simon, Nic en John.
Dat het niet licht was geweest werd ons meteen wel duidelijk (gemaakt).
Ik dacht ze nog blij te kunnen maken met Snickers en koeken, maar daar hadden ze hun buik inmiddels vol van en het eten onderweg was boven verwachting geweest, er was op en dag zelfs sprake geweest van een geflambeerd desert met het risico dat de tent in de lucht ging!!
Alles goed afgelopen uiteindelijk.
De tassen werden in bewaring gegeven en de rondleiding over Machu Picchu kon beginnen. De lopers waren op vanaf 3(!) uur ´s morgens en dat was al snel te merken als onze gids Cesar zijn uitleg wat lang maakte... ik zag Nic op een goed moment staand slapen!
Het was ondertussen een uur of 10 geworden dus de wandelaars hadden er voor hun gevoel al een dag opzitten.
Machu Picchu is een magische plek, het moet een feest geweest zijn hier te mogen wonen destijds en het blijft voor mij nog steeds een wonder hoe de heren bouwers in staat zijn geweest zulke prachtige bouwwereken op zulke onmogelijke plekken hebben kunnen realiseren. En alles bestand tegen de zwaarste aardbevingen..nu nóg terwijl e.e.a. zo´n 500 jaar geleden in elkaar geknutseld is!!??
Wat we ook zagen waren kolibri´s, ik weet niet of ik dat al gemeld heb, maar die zie je hier met enige regelmaat en zo ook op de Machu Picchu.

Rond 1 uur ´s middags werden we beneden in Aguas Calientes verwacht voor de gezamelijke lunch waarbij de fotoos werden uitgedeeld als herinnering aan de zware tocht.
Om kwart voor vijf ´s middags ging de trein terug naar Cusco, een tocht van bijna 4 uur waarbij onderweg een hele steile berghelling wordt genomen door er in een zigzag beweging tegenaan te rijden, dus vooruit, achteruit...
In Poroy aangekomen werden we door een taxi busje naar het Hotel terug gereden onder begeleiding van Harry en Jan, die wat hollandse liederen ten gehore brachten.
´s Avonds heerlijk gegeten in Pacha Papa op het San Blas zonder Harry (uitgeteld) en John (darmproblemen).

Gister verscheen iedereen weer okselfris ten tonele aan het ontbijt en werd de dag grotendeels al shoppend en koffie drinkend doorgebracht.
Ik heb nog een mooie softcell jack gescoord dankzij Ria en Tanja, die mij geduldig van de ene naar de andere winkel sleepten.
Verder nog wat kadootjes gescoord en half Cusco afgestruind voor een paar kerststal-achtige kaarsenstandaard tafereeltjes, die Tanja had gekocht en ik ook wilde scoren.. dat had nog heel wat voet(werk) in aarde. De winkel waar zij ze had gekocht had er nog maar 2 en de winkel waar we er uiteindelijk nog 4 vonden na lang zoeken ging gewoon dicht nadat we nog even verder gezocht hadden.. NOU JA!
Siemon had ergens gelezen dat in de Santa Domingo kerk een concet zou plaatsvinden om 20:00 uur dus zijn we daar met zijn allen op af gegaan.
Mij viel het niet helemaal mee, de accoustic was dusdanig dat veel van de inspanning van de heren musici verdween in de uithoeken van de kerk en het gedeelte wat in mijn oren kwam kon me niet altijd even bekoren.

Even na negenen slopen we gezamelijk tussen twee muziekstukken door de kerk uit, langs de winkel met de kaarstenstandaardkerststallen die nu WEL open was, naar Pacha Papa waar we onze laatse gezamelijke maal genoten.
Ik hoorde Jan, die naast me zat, tot het laatste hapje van zijn forel zeggen hoe skoftig lekker of dat-ie wel niet zat te eten, hahaha!!

Zo nog een bakkie met de meiden op het San Blas en dan met de tax naar de luchthaven...


  • 16 November 2011 - 09:16

    Mir:

    Welkom thuis !!! Wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt, ben STIKjaloers.... Het is hier tenminste lekker koud en helder, net alsof we in de bergen zitten...
    Kus en tot december bij Beth Hart, hapje eten van te voren in Amsterdam ???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 27035

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Maleisië

10 November 2013 - 01 December 2013

Vietnam, here we come!

19 April 2013 - 04 Mei 2013

Schotland

18 Maart 2012 - 08 April 2012

Suriname

25 Oktober 2011 - 16 November 2011

Peru

Landen bezocht: