Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Edinburgh

Blijf op de hoogte en volg Dirk

20 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Well, well.... zijn we hoor.... ietewat afgekoeld, maar een warm bad doet wonderen....
Gister bij Yolanda bakkie gedaan, verwent met jummie chocolaatjes voor onderweg (toffiefees zijn al op!) en om 4 uur mochten we op de boot. DFDS was ons niet vergeten!
Dacht altijd dat dit een engelse afkorting was, maar op de boot leerden we dat het staat voor DET FORENEDE DAMSKIPS - SELSKAB.... zo, kan maar duidelijk zijn.
Onderweg een meneer met een pak en veel strepen aangesproken en gevraagd wat zo'n Damskip zoal verstookt om ons in Newcastle te krijgen; 1 telefoontje later wisten we dat dit 40 liter per minuut is...mmmm... half 6 weg, 10 uur aankomst, 61,5 x 60 = 990, zeg 1000 x 40.... toch gewoon even een dikke trailer vol weggestookt terwijl wij lekker lagen te pitten!?
Nog samen met een aardige jongedame van ORCA, een organisatie die data verzamelen over de aanwezigheid van dolfijnen, orca's, walvissen, vogelsoorten door 2 x daags 1 uur vanaf diverse veerboten observaties te doen, maar dit keer niets te observeren behalve een paar verdwaalde zeevogels.
Maar dit geheel terzijde natuurlijk... Newcastle... plan opgevat om hier te beginnen met een bak koffie of thee. Nou, dat is makkelijker said then done; zelfs aardige man, wachtend op de bus, liet ons de weg naar Edinburgh vervolgen en goed de bordjes café in de gaten houden!
We snapten niet waarom mensen een dagje Newcastle 'doen'...?? zal gerust aan ons liggen....
Even verder, langs de kust geland bij 'the Plough' in Ellington. In het zonnetje, wat wil een mens nog meer... nou, de koffie kon beter... mja, we zijn per slot van rekening in England!
Castles meer dan genoeg hier, nu al!? Toch 1 in gegaan, te weten de Piet Bamburgh Castle, wat een ding zeg! Zag er ook nog echt uit als een kasteel, hen zomaar het beeld dat de meeste kastelen hier niet meer zijn dan een stapel stenen en een hoop sterke verhalen... we'll see!
Nu dus Edinburgh... eerst eens kijken of ze bier verkopen en een warme maaltijd.. lijkt me een prima begin.... tot laters!

• 20 April 2013 - 20:43

Yolanda:

Leuk om te lezen! Nu al de tofifee op? Haha dat wordt hier ook in één keer naar binnen gewerkt. Die koffie viel natuurlijk tegen omdat je hier die heerlijk nespresso gehad hebt;-)

Heel veel plezier daar!!! Geniet van de prachtige natuur en ik ga voor jullie duimen dat het weer zonnig blijft en droog. De vooruitzichten zijn in ieder geval goed! Rij voorzichtig en een dikke kus van mij
    XXXXX

• 20 April 2013 - 21:07

Jan Steltenpool:

Hoi Dirk,

Wat leuk zo'n weekje Scotland. Ik ben er vaak geweest, maar nauwelijks in Edinburgh. Ben benieuwd wat jij er van vind en van de whisky natuurlijk. Ik neem aan dat je met Gabriëlle bent. Nou, veel plezier en geniet er lekker van. Dat zal vast lukken. Ik ben zelf helemaal weg van Scotland.

Groetjes, Jan

• 21 April 2013 - 20:21

Eelke:

Hallo daar!!
    Wat voor tofifees zijn dat geweest?Dirk,je moet het als een schoolreisje zien...niet alle lekkers direkt opeten..
    En...als jullie nog in een gebied komen met schotse hooglanders...geen lawaai maken..kunnen die beesten niet zo goed tegen...dan moet je snel wegwezen.Maar misschien zoek je de stilte niet en ga je voor het totale plaatje.De groeten aan je reisgenoot.