Dufftown - Reisverslag uit Dufftown, Verenigd Koninkrijk van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Dufftown - Reisverslag uit Dufftown, Verenigd Koninkrijk van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Dufftown

Blijf op de hoogte en volg Dirk

23 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Dufftown

Dufftown? Waar ligt dat? In Schotland weet ik, tussen Aberdeen en Inverness in. Vanochtend begonnen met een bezoek aan het kasteel Dunnotar, beslist de moeite waard, alleen al om de ligging, spectaculair!! Die koningen destijds hadden het voor mekaar zeg; 100 man personeel om ervoor te zorgen dat meneer en gevolg elke dag vers brood op zijn bordje kreeg... tssss....
Rond de middag een bakkie gedaan in Aberdeen en op naarde Schotse Hooglanden. Hier zijn we voor gekomen; nou gaat het erop lijken. De Garmin stuurt ons door de mooiste plekjes; op een goed moment reden we bij een boer op zijn erf tussen de stallen door! Nog even gestopt om van de stilte te genieten én een sneeuwbal te maken, best fris ook zo hoog! Geparkeerd bij de whisky brouwerij van Glenfiddich (Glen = vallei, Fiddich = hert). We konden meteen met een groepje mee en al gauw liepen we tussen de ketels boordevol met wat over een jaar of 12 whisky gaat worden. De geur ging van varkensstal naar fruitig en op het einde natuurlijk proeven, wat een genot! Ik was aangenaam verrast door de zachtheid van de 3 soorten die we te proeven kregen; 12, 15 en 18 jaar oud.
In hetzelfde Dufftown een B&B Dunvegan gevonden bij Helen en Stuart, wat een warm onthaal, geweldig! De stilte is echt overweldigend hier in dit dorp, hoop dat we dit nog meer gaan vinden, heerlijk!
Morgen kijken hoe ze whisky vaten maken en dan door via Inverness naar het nog hogere Noord'n. We zouden nog veel meer whisky brouwerijen kunnen bezoeken, het barst er van letterlijk, maar ik denk dat ik dan nog meer in de war raak...!?

• 23 April 2013 - 23:07

Sasja:

Inverness: vorig jaar heerlijke sandwiches (made to order) gehaald bij YUM Cafe and Coffee House vlakbij het busstation , Margaret street 14A, goede maagvulling voor je verdere reis naar het barre noorden! Succes, Sasja

• 23 April 2013 - 23:52

Dirk De Jonghe:

Ja, ja, Dirk. Je kunt een heus whisky-trail door Schotland doen! Vergeet niet ook een keer aan een Talisker te nippen; schijnt de echte highlander single malt te zijn.

And MacDuff is the one who slays MacBeth!

Groet Dirk Meldkamer

• 24 April 2013 - 10:23

Wendy:

Hey allebei....ik ben in de zelfde Whisky brouwerij geweest! Mooie omgeving daar he? Tja, volgens mij is Newcastle goed om te shoppen, niet echt jullie hobby he? Have fun daar en rij voorzichtig!

Liefs, Wendy

• 28 April 2013 - 13:32

Ada:

Hallo Dirk,
    Mooie reis ook mooi voor ons met ons campertje?
    Ja de Whisky is volgens Kees HEERLIJK,Wendy heeft het voor Kees mee genomen
    toen ze daar is geweest.
    Voorzichtig op de motor, een hele mooie en goede reis,en hoop voor jullie goed weer!

Kees gaat goed,
    Groetjes van ons Ada,