Dingwall - Reisverslag uit Dingwall, Verenigd Koninkrijk van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Dingwall - Reisverslag uit Dingwall, Verenigd Koninkrijk van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Dingwall

Blijf op de hoogte en volg Dirk

24 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Dingwall

In de regen afscheid genomen van Helen, Stuart was werken bij de lokale bezinepomp, nadat we nog een discussie hadden over het komende referendum in 2014 waarin gestemd kan worden over het al dan niet onafhankelijk worden van Schotland.
Helen vond de hele discussie onzin en hoopte dat het gezond verstand wint.
Ook wist ze me te vertellen hoe de gele prikbosjes heten langs de weg: Broom!
Nauwelijks het dorp uit of alweer gestopt bij de lokale Speyside Cooperage waar we te zien kregen hoe de Whiskyvaten gemaakt en opgeknapt worden.
Al het hout (wit eiken) komt de US of A wegens de hoge kwaliteit.
Een groot deel van de vaten is al gebruikt voor de productie van Bourbon.
Vaten gaan zo'n 50 jaar mee voordat ze gebruikt worden om de schotse zalm mee te roken...
Verder gereden en in Elgin getankt bij de lokale Tesco waar ik het voor mekaar kreeg om mijn helmsluiting niet meer open te krijgen.... nog nooit gebeurt!
Op aangeven van een dame bij Tesco naar een motorzaak gereden waar een aardige monteur me uiteindelijk met voelermaten de sluiting bevrijdde... pffff..
De zon scheen inmiddels volop, de dag schoot alweer aardig op, dus verder richting Inverness waar we rond half vijf aan de koffie en thee zaten.
Nu dus, zoals gezegd, belandt bij een B&B van een aardige mevrouw met 1 zoon in Thailand, 1 aannemer op Sky en 1 bankmanager. 1 zoon overleden op z'n 42e en haar man al heel jong overleden 1 jaar nadat ze de kinderen van haar overleden zus en zwager in huis had genomen.... zo, zijn we weer helemaal bij...
Morgen naar Ullapool, joehoe!

• 29 April 2013 - 13:45

Pieter En Lien:

Hallo,
    We zitten hier met z'n allen gezellig bij elkaar.
    Oma kan niet typen daarom doe ik het maar (robin)
    Prettige vakantie!
    Tot ziens, Lien, Pieter, Marco, Mariette, Finn en Robin.