Ho Chi Min 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Ho Chi Min 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Ho Chi Min 2

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

13 November 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Wayne waarschuwde ons al toen wij meldden dat we naar Ho Chi Min City gingen; stinkstad... gauw wegwezen..
Nou ervaren wij het niet zo dramatisch, maar druk is het er! De gids Thang die ons maandag meenam naar de Mekong Delta vertelde dat in Hi CHi Min alleen al zo'n 23 miljoen (!) scooters rondtuffen, naast de auto's, taxis en vrachtauto's! Het is warm en druk, maar ik kan niet zeggen dat het voelt als een stinkstad. Dinsdag zoals gezegd naar de Mekong Delta geweest; hier op bootjes gevaren, kokosnootsnoepjes geproefd, naar muziekmannetjes en vrouwtjes geluisderd, heerlijk vis (met olifantoren!?) gegeten en bij een tempel geweest met een liggende, staande en zittende boedhabeelden.
Vandaag op tijd op om de bus te pakken naar Cao Dao tempel waar een geloof word gebezigd wat een mix is van een aantal stromingen; islam, boedisme en een chinese wat alleen hier in Vietnam te vinden is. Ze zijn gehuisvest in een enorme tempel op een enorm terrein sinds de jaren 30.
Daarna terug richting Saigon (we zaten tegen de Cambodjaanse grens) waar we een bezoekje brachten aan een de tunnels destijds gebouwd en gebruikt door de Vietcong. Onze gids mr. Bean heeft ontzettend veel en vaak verteld, maar we hebben er weinig van opgestoken. Hij ratelde maar door met zijn Vietnamese tongval en vond dat hij erg goed was in 6 talen, maar Engels was toch niet de beste helaas. Wel hebben we de tunnels bezocht, een stukje van 100 meter zelf mogen bekruipen (de meiden niet, die gingen bij de eerste de beste escape al eruit.. watjes!)En ik maar denken dat die tunnels tijdens de aanwezigheid van de amerikanen gemaakt zijn, mis... Al sinds de aanwezigheid van de franse kolonisten en later de communisten zijn ze begonnen met een ondergronds netwerk om het leven van hun vijanden zuur te maken... zo'n 250 kilometer bij mekaar!
Ben nog niet helemaal gewend aan het 6 uur tijdverschil hoor, eerst maar weer eens lekker douchen en snurken!

• 13 November 2013 - 18:56

Ria Sta :

Heeeeeeyyy Dirk,
    Ben je de hort weer op, wat heerlijk weer en de goede kant op.
    Ben benieuwd wat je nog meer gaat zien.
    Sla je Cambodja nou gewoon over of kom je er nog op terug,
    Hou je in de gaten ;-)

Veel plezier nog

grtz Ria stam

• 13 November 2013 - 19:11

Wim:

Dirk pak die meiden aan hoor want een beetje bikkelen moet ook gebeuren groetjes Wim

• 14 November 2013 - 13:15

Mir:

Lekker ding !! Zit je alweer aan de andere kant van de aardbol !!! Heb het lekker en ik hoop je toch ECHT snel te zien, duhhh !!! Kus

• 14 November 2013 - 20:48

Jan Z:

Ha die Dirk,

Hoor ik weer vaneens je, ben je de hort op... En ook nog eens heel ver!
    Geniet ervan. Wij genieten van je verhalen.

Tot gauw

grt