Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Dillek

Blijf op de hoogte en volg Dirk

28 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanmorgen met Air Asia naar Kuala Lumpur gevlogen. Weer te laat, maar nu niet meer dan 10 minuten, vort maar weer!
Helaas waren de chocolade muffins uitverkocht, dus hield ik het maar bij een 3 in one koffie (koffie, suiker en melk in one) en Gabrielle een thee. Duidelijk te zien hoe het landschap gedomineerd wordt door de palmolie plantages, zeker dicht bij KL, waar je kijkt, overal palmbomen! Kan me herinneren dat jaren geleden Wayne al vertelde zich te ergeren aan de constante vernieling van de jungle voor de bouw van huizen, maar ja, hebben ze van ons geleerd nietwaar!?
Op de heenweg viel het me op dat de trolleys in het toestel gemaakt zijn door niemand minder dan de firma Driessen in Alkmaar, stoerrrr!
Net voor landen werden er ook vriendelijk maar dringend op gewezen dat het pikken van reddingsvesten je op een stevige straf komt te staan.. niet doen dus.. alsof ik het al van plan was..
Lekker sticky benauwd hier in KL, de bus deed er drie kwartier over om ons in Chinatown te brengen.. en ik maar kijken naar de Petronas Towers... tja, als het vliegveld 50 kilometer buiten de stad ligt.. ze zijn nogal wat van plan hier, er moeten nog heel wat bomen wijken voor de economie hier...
Dikke onweersbuien vanmiddag, knallende bliksemschichten over de stad, spectaculair hoor. Tijdje staan schuilen want het werd toch wel al te gek... even later een winkel in en je loopt weer te rillen van de kou... stelletje mafkezen, ze verstoken hier wat een energie en geen zonnepaneel te zien... ze hebben olie zat.. in de gronden tegenwoordig de palmolie er ook nog eens bij.. laat maar ronken die motoren! Kan me herinneren dat we niet meer dan 30 eurocent per liter tweetakt betaalden...
We zitten in het 5 element hotel, de airco hebben we zojuist even uit gezet, wat een genot! Leuk hoor die hoge temperaturen, maar die herrie van de airco wordt je gauw zat.. wat hebben we toch een rotleven. Morgen donderdag, nieuwe rondes, nieuwe kansen...

• 28 Mei 2014 - 15:41

Henny:

Hallo Dirk en Gabrielle Nou regen hebben wij hier ook hoor,goed voor de tuin hoeft de buurman geen water te geven,voor de rest alles goed hier gisteren de post opgeruimd .geniet nog maat even daar groetjes aan Gabrielle