Pangkor - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Pangkor - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Pangkor

Door: Dillek

Blijf op de hoogte en volg Dirk

02 Juni 2014 | Maleisië, Pulau Pangkor

In een hobbelbus met hele mooie gordijntjes in Ipoh aangekomen.
Even verderop was een andere busterminal waar de bus naar Lumut zou vertrekken. Het was nog niet helemaal zeker, want de bussen die er stonden hadden al een aardige boodschap gedaan. 1 stond op blokken en een indiase monteur deed een poging de boel weer werkend te krijgen. Hij vertelde dat de versnellingsbak stuk was en het rempedaal vervangen moest worden. Hij had weinig fiducie in het welslagen van deze missie daar het een chinese HINO betrof... Mercedes, much better!!
Een andere bus kwam, geen idee welk merk en ook deze haalde de eindstreep in Lumut waar we vaart moesten maken om de boot te halen.....ook alweer gelukt en zo rond drieen hadden we een kamer geregeld bij Nipah Bay Villa.
In de bus raakte ik aan de teut met een deutche dame die in haar uppie onderweg was en zeer onder de indruk van wat ze allemaal meemaakte. Ze is hier via een organisatie terecht gekomen helpt een groep kinderen op Penang de engelse taal machtig maken. In Penang heeft ze een aantal vrienden gemaakt (échte!) en nu onderweg in Ipoh wéér...nou, dit land is echt....WOW!
Tegen etenstijd een stuk langs het strand gewandeld tot we niet verder konden en we een stel Macaque apen in de bomen zagen. Een Belgisch stel met kinderen zag ze ook wat de kindjes erg tof vonden.... tot ze wel erg dichtbij kwamen...toen maar snel rechtsomkeerts gemaakt.
Vandaag weer een brommert gehuurd, want ja, 3 kilometer in deze hitte van de ene naar de andere kant van het eiland is toch wel al te gortig hoor.... eerst maar tanken, want ja...je weet maar nooit...halve tank voor wel 2,5 Ringit, dat doet zeer, 63 eurocent...rijden maar. Ik raak al aardig gewend aan de halfautomatische HONDA's. Zoek nog wel steeds de koppelings handel met mijn linkerhand, maar die kan ik blijven zoeken...dit gebeurt immers met de schakelpook. Als eerste bezoeken we de resten van wat ooit een Nederlands Fort was in de tijd dat hier tin gevonden werd. Die dutchies dachten wel even hier een slaatje uit te slaan, maar dat ging toch niet helemaal zonder slag of stoot...een confrontatie met de Maleisiers en later de engelsen deed ze met de staart tussen de benen het eiland verlaten....
Even verder komen we de deutsche dame weer tegen...op de fiets, poeh hé! Ze heeft er alweer een vriendin bij waar ze gitaar mee gespeeld heeft...WOW!
Even verder getuft komen we aan bij restaurant 'Daddy's Café'.
Hier. Raken we aan de praat met een jongevent uit India die ons bediend. Hij zit onder de schrammen....accident with motorbike.... ziet er lelijk uit.....tomorrow hospital.....beloofd hij, we geloven hem. Hij verteld afgestudeerd te zijn in business en hoopte hier in Maleisie zijn slag te kunnen slaan, hij hoopte binnen korte tijd naar Kuala Lumpur te kunnen verhuizen waar hij hoopte te kunnen gaan werken voor de grote Petronas....we hebben hem maar geluk gewenst....

Bij de weg: fotoos staan te kijk op www.dirkzwetsloot.nl

• 02 Juni 2014 - 17:30

Han:

Prachtig verhaal weer! Mooie ontmoetingen, ontboezemingen, natuur met daarnaast dubieuze maar toch hun doel halende vervoersmiddelen. Heerlijk om te lezen en van te dromen.
    Ook de foto's zijn prachtig. Veel plezier nog!
    Groet, Han

• 02 Juni 2014 - 18:22

Ada:

Hallo Dirk,

Eindelijk van ons ook een berichtje,je weet dat we ook met vakantie waren.?
    Maar we wisten niet dat jij ook weer zo ver weg was (was je wel aan toe):-) maar heerlijk toch!!
    En wat een avontuur ,GENIETEN hoor!!!
    Heel leuk om te lezen wat jullie mee maken.,Nog een geweldigen tijd daar.

Groetjes Kees en Ada.

• 02 Juni 2014 - 21:21

Wim:

Hoi Kuifje

Weer vol met avontuur geweldig man over de honda zijn dat die modellen met van die
    been beschermers er op .
    80cc toch groen met wit geloof ik.
    Super Dirk weer erg leuk om je zo te volgen.
    Spreek je gauw.

Groeten Wim

• 03 Juni 2014 - 19:21

Michel:

Nou nou Dirk zo te lezen ben je alleen maar onderweg, heb je nog wel tijd om ff ergens lekker onderuit gezakt een boek te lezen met een lekker koud biertje onder hand bereik? Het klinkt wel avontuurlijk hoor, en hoe is het eten? Ben je al aan de schijterij geweest of valt het mee.
    Nou span je niet te veel in want als je terug komt staat de motor rit alweer op je te wachten!
    Geniet er nog maar van en doe Gabrielle de groetjes van mies en roos