KLooster - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu KLooster - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

KLooster

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

31 Oktober 2011 | Peru, Lima

Jemigdempemig, nou heb ik niet veel kloosters van binnen mogen bezoeken in mijn leven, maar dit was me daar toch wel een heuuuuul mooi exemplaar. Gebouwd ergens rond 14-1500 en bewoond door dochters van enkel en alleen rijke families. Elke 2e dochter wist dat haar lot binnen het klooster lag, of je nou wilt of niet. Maar ja, ze waren het luxe leventje van thuis gewend dus dat werd binnen de kloostermoppen voortegezet inclusief hulpen, sommige wel 4! Terwijl de dames druk waren met... bidden. Een nederlandse jongen (Frans) die met ons meeging had zich ingelezen en vertelde dat de dames zich goed lieten verwennen, dat er regelmatig feesten werden gehouden waarbij mannelijk gezelschap niet mocht ontbreken. Een behoorlijk complex van 20.000 m2 waar nu nog 22 dames wonen terwijl op het hoogtepunt er 175 gewoond hebben, 500 met de hulpen meegerekend. John en Simon gingen vandaag samen op stap, ze hebben zich vanmorgen ook opgegeven voor de rafting morgen hier op de Rio Chili, oftwel met een grote rubberboot door de golven van de rivier peddelen. We gaan dus nu met zijn vijven; Tanja, Nic, John, Simon en mijn persoontje.
Vanmorgen hebben we ook de kathedraal bezocht op het grote plein Placa de Armas. Kolossaal gebouw met daarin een nog kolossalerder orgel uit... België! Ik moet zeggen dat het me we steeds vaker tegen de borst stuit hoe bombastisch al die pracht en praal van de katholieke kerken op me af komt wetend dat het toch wel een machtig en rijk bolwerk is (geweest) in tijden dat de bevolking het niet breed had...
Vanavond uit eten met muziek, was gisteravond ook de bedoeling, maar niet gelukt... zondag. Vandaag dus de herkansing.. Morgenmiddag worden we rond half twee opgehaald voor het peddelen.. nooit gedaan, ben benieuwd!!



  • 01 November 2011 - 07:42

    Marieke:

    Hé Dirkie,

    Wat heerlijk om op deze manier een beetje mee te reizen. Er komen weer zoveel leuke herinneringen naar boven als ik je verhalen lees en foto's zie. Volgens mij sta ik ook nog ergens is het boek van dit klooster. Gelukkig niks aan de aardbeving over gehouden! Ja, een lekker verhaal voor op een verjaardag ofzo... Ben benieuwd waar jullie hier na heen gaan. Trouwens nog bedankt voor de tip om m'n vakantie dagen te verspreiden. Ik heb geboekt en smeer 'm straks voor een maandje naar Indonesie. Eeest even lekker op Bali rond banjeren en daarna kerst en oud & nieuw op Gili Trawangan vieren. Kan niet wachten... :) Geniet lekker verder van dit prachtige land!

    Grtz, M'riek x

  • 01 November 2011 - 08:11

    Mirjan:

    Jaja, die dames laten zich weer lekker verwennen in een klooster, ze hebben gelijk ook.... Heb het goed, kus

  • 01 November 2011 - 19:50

    Johan:

    Hallo Dirk, heb je site ook gevonden en geniet van je leuke verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 27167

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Maleisië

10 November 2013 - 01 December 2013

Vietnam, here we come!

19 April 2013 - 04 Mei 2013

Schotland

18 Maart 2012 - 08 April 2012

Suriname

25 Oktober 2011 - 16 November 2011

Peru

Landen bezocht: