Raften - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Raften - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Raften

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

01 November 2011 | Peru, Lima

Gisteravond ontzettend lekker gegeten in restaurant ZigZag, een aanrader voor degene die nog deze kant op willen... niet het allergoedkoopste adres, maar zoals gezegd errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrug lekker!
Vanmorgen lekker rustig aan gedaan, boekie gelezen hier in de tuin. Ben bezig in een boek van Dan Brown (Da Vinci Code) met de titel de verborgen... iets, weet niet meer.. goed boek, veel informatie en spannend, met dank aan Gabrielle!! Harry zat gezellig kaartjes te schrijven en de rest was naar de lokale markt. Na verloop van tijd kwam Tanja als eerste terug en rond de middag kwam Nic als eerste om de hoek zetten en hij had een kado voor mij gekocht. Ik mocht het pas uitpakken als iedereen er bij was. Zo gezegd, zo gedaan en even later stond ik met een T-shirt in de hand met daarop een lama die een spaanse soldaat bespuugd, helemaal geweldig!
Even voor half twee werden we opgehaald door het busje van de rafters. We gingen eerst de gids ophalen en daarna de boten. Er waren twee italiaanse jongens aangesloten dus waren we nu met zijn 7-en. Even later zagen we er heeeeeeel sexy uit in onze surfpak, extra broek, reddingsvest en helm.
Toen nog een stukje in de auto en kon het avontuur beginnen. We kregen eerst een hele goede instructie en niet lang daarna zaten we al in de boot. Ik met Simon en Tanja in de ene boot, Nic en John met de 2 italiaanse heren in de andere. Het begon allemaal vrij kalm, maar veel tijd om te oefenen was er niet. Onze bootsman Amerigo was duidelijk in zijn commando´s en we bleven maar op en neer gaan van de rand van de boot naar de bodem van de boot. De grootste val die we maakten was 2.5 meter, VET COOL!!!
Ik vond het helemaal geweldig, onderweg gingen we nog even van de boot af en werden uitgenodigd van een 4 meter hoge rots af te springen.
Iedereen ging behalve John en Tanje.. watjes... even verder de boten weer op het busje geladen en gingen we weer naar de loods waar we de fotoos te zien kregen en ook maar gekocht hebben....
Rond een uur of 5 werden we weer bij het hotel afgezet waar Harry, Jan en Ria op ons wachtten. Vanavond weer heeeeeeeeeeeerlijk gegeten bij de stoute nonnetjes en nu naar bed.. morgen op tijd weer op, dan gaat de reis verder naar Colca Canyon!!!

• 02 November 2011 - 18:32

Mar & Suus:

Hi Dirrukkie!
    Heel veel plezier met de mannen (en zuslief) in prachtig Peru.
    Kan je niet wat meer foto's plaatsen, ben zo benieuwd na je verhalen, offeh duurt het en duurt het en duurt het... allemaal te lang om ze te downloaden?

• 02 November 2011 - 20:56

Wim :

Kun je een stuk of tien van die nonnetjes opsturen thnx

• 03 November 2011 - 01:15

Dirk Zwetsloot:

Hé meiden, wat gezellig!

het is idd haast niet te doen om een foto toe te voegen. Al helemaal niet waar we nu zitten.. Cabanaconde...

X Dirk

• 03 November 2011 - 01:15

Dirk Zwetsloot:

Hé meiden, wat gezellig!

X Dirk

• 06 November 2011 - 09:34

Michel:

nou nou nou dirk je gaat tonnetje rond terug komen zo te lezen met al dat lekkere eten.
    en heb je nog een nonnetje kunnen bekeren tot het dirkgeloof??(genieten en doen wat je lekker en leuk vind)
    trouwens een tip voor de volgende lama, is hem van achter te benaderen.
    een harde klap op zijn reet geven en als ie dan om kijkt hem midden in zijn bek spugen hahahahahaha