Rooie kuiten en condors - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Rooie kuiten en condors - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Rooie kuiten en condors

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

04 November 2011 | Peru, Lima

Even tussen twee bussen in. Rooie kuiten omdat ik gister samen met Nic en Tanja een beste wandeling gemaakt hebben helemaal naar de bodem avan de colca Canyon. De verwachte 2 uur omlaag werden er 3 en de terugreis omhoog 4.5. Het was een zware tocht, POEH! Maar de moeite waard, want na een half uurtje lopen werden we al omsingeld dooor nieuwsgierige condors, wat een majestueuze beesten!!! ONder aangekomen was het een oase van groen gras, zwembaden, paardjes en een restaurant waar we een lekker soepie genuttigd hebben. Nic besloot met het paardje terug omhoog te gaan, Tanja en ik (bikkels) gingen lopen en dat viel niet mee kan ik je zeggen. Je bent hier op deze grote hoogtes binnen de kortste keren buiten adem. Het laatste uurtje liepen we in het donker (het is hier rond 6 uur, half zeven heel snel donker), maar de maan lichtte ons goed bij. Terug in een heel cool restaurant gegeten en gedronken en om half tien lag ik in mijn bedje. De rest had de dag doorgebracht door naar een Mirador te wandelen. John had vanmorgen toch weer last van zijn darmen tot zijn grote frustratie, maar dankzij de medicijnen hoeft de lange busreis naar Puno geen probleem voor hem te zijn. We hebben zojuist nog 2.5 uur doorgebracht op de Cruz del Condor waar de condors je letterlijk om de oren vliegen, we konden fotoos maken dat ze op zo´n 10 meter afstand op een rotspunt zaten!!
Strals dus verder met de bus naar Puno waar we het Titikaka meer opgaan. Het is een zeer afwisselende vakantie, ik heb het gevoel al een maand van huis te zijn!!

• 04 November 2011 - 17:55

Henny:

nou een maand is het nog lang niet en dat heb je ook niet maar wel fijn dat jullie genieten daar ij HHw is alles goed hoor ben vanmiddag nog ff bij je moeder geweest ze gaan morgen weg op verjaardag Joop en Marga gaan naar Ronald toe fijn dat de sms jes ook werken moeders weet nu hoe zij ze moet lezen nu nog leren hoe ze text kan sturen groetjes aan iedereen en geniet nog ff

• 06 November 2011 - 09:50

Michel:

nou dirk je had natuurlijk ook een geit kunnen na doen in dat dal dan had z'n condor je gegrepen en zo omhoog gevlogen had je er nog voor nic weer boven geweest.
    maja een romantisch voet tocht met een dame als gezelschap is toch ook leuk.
    maar waar waren jullie dan zo snel van buiten adem????hmmmm

• 06 November 2011 - 19:16

Marjolein:

Hallo Dirk hier even een berichtje van de vrouw van Siemon. Wat een belevenissen zeg je kan het mooi omschrijven ik zie het gewoon gebeuren. Geniet allen nog er staat jullie nog heel wat te wachten.... O ja AZ heeft 3-0 gewonnen van ADO vanmiddag dit even voor de voetbal liefhebbers. Geniet nog lekker hartelijke groeten en een dikke knuf voor Siemon.

• 06 November 2011 - 21:16

Dirk Zwetsloot:

Hé Marjolein, gezellig!

Siemon staat onder de douche vermoed ik, zal hem zo wel ffies knuffelen voor je!

X Dirk

• 06 November 2011 - 21:18

Dirk Zwetsloot:

Michel, een dirty mind... het was echt pittig hoor, we werden onthaald als ware helden in het restaurantje. Groetjes aan Roos!!

• 07 November 2011 - 11:45

Kitty:

Ha die dirk, heb ik wat gemist ofzo???!!! zit je zomaar in Peru!
    klinkt en zie er gezellig uit, veel plezier spreek je weer!
    liefs kitty