Stornoway - Reisverslag uit Steòrnabhagh, Verenigd Koninkrijk van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu Stornoway - Reisverslag uit Steòrnabhagh, Verenigd Koninkrijk van Dirk Zwetsloot - WaarBenJij.nu

Stornoway

Blijf op de hoogte en volg Dirk

25 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Steòrnabhagh

Vandaag dus van Dingwall naar Ullapool gekomen, poeh hé!
Niet echt een afstand, maar toch een hoogtepunt(je), althans dat dachten we...
Tot een ieders verrassing zagen we kans om de boot te pakken in Ullapool naar Stornoway (nóg noorderlijkerder) waar we na 3 uur comfort aankwamen.
Onder de middag koffie/thee gedronken in Bonar Bridge waar we gezelschap kregen van twee engelsmannen op BMW's. Zij tipten ons met de mogelijkheid om via the Isle of Lewis en Harris (écht!) naar the Isle of Sky te gaan met de boot en dat werd dus vanaf dat moment het plan.
Eén van de kerels zag er wat gehavend uit (nou ja, zijn jas dan) en desgevraagd vertelde hij een week eerder onderuit te zijn gegaan... na de aanschaf en montage van een nieuwe windscherm was-ie weer klaar voor de grote reis; 12 uur rijden van Londen naar Schotland... poeh hé!
Sas, geen lekker broodje meer gegeten in Inverness, we kwamen daar pas laat op de dag aan....
Van Aberdeen naar Dufftown was een mooie route, maar vandaag over de A837 was zo mogelijk nóg mooierder! Ben benieuwd wat ons nog te wachten staat..?
Het meer van Loch Ness moet het zonder ons doen deze keer... mja, je kennie alles hebben int leven.... morgen een rondje over het eiland tuffen, overmorgen door naar de Isle of Sky...
In de haven vlak voor vertrek nog een zeehondje gezien, jawel!

• 27 April 2013 - 19:08

John:

Dirk, toevallig een aantal geleden een foto van het isle of sky van de kalender van NG afgescheurd.
    Mooie groene bergen met galsheldere meertjes. Prachtig! Ik wil er nog eens gaan fietsen, ooit.